6 LUTY- SPOTKANIE Z DIETETYKIEM, P. ADAMEM KUCZYŃSKIM

6 lutego, już po raz drugi, odbyło się spotkanie z dietetykiem p. A. Kuczyńskim.

Tematem spotkania było „Jak odżywiać się zdrowo, żeby zachować zdrowie na długie lata”.

Każdemu z uczestników został zrobiony pomiar składu ciała (aparatem TANITA- oznaczenia można odszukać w internecie), który później dokładnie omówiono.

Co warto zapamiętać ze spotkania?:

– Nawyki żywieniowe kształtują się od młodych lat.

– Należy wybierać świadomie produkty i czytać etykiety (im krótsza lista na etykiecie, tym bardziej naturalny produkt).

 Piramida zdrowego żywienia

Najważniejsza w życiu jest aktywność fizyczna, której powinno być jak najwięcej w naszym życiu (przynajmniej 30- 45 min, 4 razy w tygodniu).

Kolejnymi etapami piramidy żywieniowej są produkty spożywcze. Jak najwięcej w naszej diecie powinno być warzyw i owoców (przynajmniej ½ kg warzyw, 2-3szt. owoców w ciągu dnia).

Nabiał – Uwaga –  jogurt smakowy to głównie cukier. Najlepiej kupić kefir naturalny + banan, lub zrobić sobie koktajl z kefiru naturalnego i banana. Nasz  organizm przyswaja od 1,2-2 g białka/ na 1 kg masy ciała. Nadmiar białka może powodować problemy z m.in. nerkami.

Mięso, ryby, strączki- źródło wapnia

Na samym szczycie jest to czego powinno być jak najmniej – tłuszcze, ale to nie znaczy, że mamy je eliminować z naszego życia. Należy spożywać jak najmniej tłuszczu zwierzęcego, a jak najwięcej t. roślinnego- olej lniany, rzepakowy, oliwa z oliwek. 15-30% całkowitego zapotrzebowania energetycznego powinno być w naszej diecie pokryte przez tłuszcze.

 Otyłość- są 2 typy

*jabłko- poziom tkanki tłuszczowej kumuluje  się na brzuchu (częściej mężczyźni)

*gruszka- w biodrach (częściej kobiety)

Typ otyłości zależy od hormonów.

CUKIER

OLEJ KOKOSOWY- zawiera dużo tłuszczów nasyconych. Smażąc mięso w oleju kokosowym bardziej wzbogacamy w tłuszcze nasycone, a nadmiar tłuszczów nasyconych to ryzyko chorób układu krążenia, zawałów

PODSTAWOWA KWESTIA CO DO OLEJU: jego skład – najlepszy jest olej nierafinowany, czyli nieprzetworzony

 POSIŁEK  powinien być niewielki, co 3-4 godziny i o stałych porach.

WODA – 1,5-2l dziennie, dla człowieka bez aktywności fizycznej, uprawiając sport powinniśmy pić więcej

JEST 10 MITÓW ŻYWIENIOWYCH, wymienię kilka z nich, które podał p. Adam

– jesteśmy na diecie, po 18 nie jemy. NIE! Należy jeść 2-3 godz. przed snem

– picie zielonej herbaty wspomaga odchudzanie, NIE!

-od ziemniaków, pieczywa, makaronów tyjemy, NIE! 2 ziemniaki to pół paczki ryżu, czyli ziemniaki nie są złe, tylko zależy od ilości, no i bez polania go tłuszczykiem

-zjedzenie jajka wpływa źle na serce, NIE!

Zdrowe odżywianie ma bardzo duży wpływ na nasze zdrowie.  Jedzmy w rozsądnych ilościach.

Dziękujemy za ciekawe spotkanie.

http://centrumdietetyczne.com/o-nas/

Ten wpis został opublikowany w kategorii Ogloszenia. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.